به پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شهر اقلید خوش آمدید.

اقلید کلید فارس

شهرستان اقلید یکی از شهرستان‌های فارس‌نشیناستان فارس ایران است. مرکز این شهرستان، شهراقلید است. بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، برابر با ۹۳٬۷۶۳ تن بوده‌است. این شهرستان یکی از مناطق کوهستانی و سرسبز فارس است ودارای آب هوای سرد و زمستانی است. ارتفاعاتی برفگیر دارد که موجب می‌شود مناظر زیبای برفی آن تقریباً تا اوایلفصل بهار در آن مشاهده شود. بارش برف مناظری چشم‌نواز در زمستان و تفرج گاه‌هایی بی بدیل از چشمه‌های جوشان و رودخانه‌های خروشان، در فصل بهار و تابستان می‌آفریند. کوه‌های بلند در طول مسیرجاده‌ای زیبا پدیدمی‌آورند وجود دشت‌های بسیار وسیع و حاصلخیز مانند آسپاس وپکان در فصل بهار چشم‌اندازی روح نوازرابرای هرگردشگر تصویر می‌کنند. درفصل تابستان در کنار هوای خنک و مطبوع حضورعشایر بررونق تفریحی آن می‌افزاید.

پارک انقلاب، پارک پارسیان، تفرج گاه محمد رسول‌الله، سرداب، بید سبحان، دامنه‌های کوه بل، دریاچه کافتر، آبشار تنگ براق، قدمگاه سده، چشمه بالنگانحاجی‌آباد، گور بهرام، آسپاس، باغ گل خارستان، فی منی حسن‌آباد و چشمه‌های متعددی که فضاهای فرح بخش و زیبایی را فراهم آورده‌اند به همراه دامنه کوه‌ها و سواحل رودخانه‌ها از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان اقلید به‌شمار می‌آیند. مرکز شهرستان، شهر اقلید است و تا شیراز ۲۷۵ کیلومتر، تا اصفهان ۲۳۰ کیلومتر، تا یزد۲۱۰ و تا یاسوج ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد. واحدهای اقامتی در تمام طول سال و مدارس در تعطیلات نوروزی و فصل تابستان پذیرای میهمانان و گردشگران می‌باشند.

  • 0
  • 5,267
  • 869,291
  • آذر ۲۸, ۱۴۰۲

تماس با ما

استان فارس،اقلید،میدان قرآن،ساختمان شهرداری، روابط عمومی شهرداری اقلید

شماره تماس با تلفنخانه: 44552106-071
فکس : 071-44552106

شهر زیبای اقلید

اقلید شهری ییلاقی و زیبا در کرانه شمالی استان فارس و در ارتفاعات ۲٬۳۰۰ متری از سطح دریا،به عنوان  دومین شهر بلند  استان و ششمین شهر مرتفع کشور که در دامنه بلندترین قله جنوب کشور بل کوه زیبا، آرام گرفته است.

کلیه حقوق این وب سایت  برای شهرداری اقلید محفوظ می باشد.

Template Design:Dima Group